مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 دی 1400 ساعت 10:252021-12-30سياسي

سخت کاری قطعه مرکزی سوزن به روش انفجاری برای اولین بار در کشور


برای اولین بار در کشور و خاورمیانه بحث سخت کاری قطعه مرکزی سوزن به روش انفجاری به همت پژوهشگران جهاد دانشگاهی انجام شد و این دستاورد در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

- برای اولین بار در کشور و خاورمیانه بحث سخت کاری قطعه مرکزی سوزن به روش انفجاری به همت پژوهشگران جهاد دانشگاهی انجام شد و این دستاورد در نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

دکتر سید محمد طباطبایی قمی، رییس پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی، در گفت وگو با ایسنا گفت: برای اولین بار در کشور و خاورمیانه بحث سخت کاری قطعه مرکزی سوزن به روش انفجاری انجام شد.

قطعه مرکزی سوزن، تکه بسیار مهمی است که در مجموعه ریل استفاده می شود و تعداد چند هزار قطعه در کشور داریم که باید به صورت مرتب تعویض شوند و این قطعه از خارج تهیه می شود.

راه آهن اقدام به ساخت این تکه از یک فولاد مخصوص کرده است که اصطلاحاً فولاد پرمنگنز گفته می شود.

دکتر طباطبایی قمی افزود: سخت کاری قطعه مرکزی سوزن به فناوری خاصی نیاز دارد و تا این سخت کاری انجام نشود، برای قطار پرسرعت و مترو قابل استفاده نیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخت کاری قطعه مرکزی سوزن به روش انفجاری برای اولین بار در کشور

سخت کاری قطعه مرکزی سوزن به روش انفجاری برای اولین بار در کشور