مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 دی 1400 ساعت 17:052021-12-30فرهنگي

روستاییان و عشایر سنگرداران فرهنگ بومی


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روستاییان و عشایر سنگرداران فرهنگ بومی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد رضا سوقندی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل دفتر حقوقی عملکرد و امور استان های سازمان سینمایی کشور، 9 دی ماه، در آیین اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر که در سالن گلشن بجنورد با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، گفت: در جنگ فرهنگی، سنگر فرهنگ بومی آخرین سنگری است که سقوط می کند و سنگرداران این فرهنگ نیز روستاییان و عشایر هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ بومی را باید در دل روستاییان و عشایر پیدا کرد، اضافه کرد: فیلم و سینما به عنوان ابزاری جذاب و خلاق می توانند این فرهنگ را به خوبی حفظ کنند.

سوقندی با تأکید براینکه سهم سینمای ما در عرصه جهانی ناچیز است، ادامه داد: توسعه فرهنگ غرب مرهون فرهنگ شرق است اما سهم سینمای ما در عرصه جهانی ناچیز است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه غفلت ما در این زمینه موجب سهم ناچیز سینمای ما در عرصه جهانی شده است، افزود: در کنار فیلم و سینما باید به ادبیات نیز بها بدهیم که اگر ادبیات را از فرهنگ بگیریم، کالبدی بی جان می ماند.

سوقندی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که شهرِ بدونِ سینما در کشور نداشته باشیم، تصریح کرد: استعدادهای جوانان این مرز و بوم د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستاییان و عشایر سنگرداران فرهنگ بومی

روستاییان و عشایر سنگرداران فرهنگ بومی