مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 00:152021-12-30بين الملل

دادگاه آمریکایی شکایت ریاض از مقام سابق سعودی را رد کرد/شکست برای بن سلمان


آمریکا شکایت مطرح شده توسط یک شرکت دولتی سعودی علیه یک مقام سابق اطلاعاتی این کشور را رد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادگاهی در آمریکا شکایت مطرح شده توسط یک شرکت دولتی سعودی علیه یک مقام سابق اطلاعاتی این کشور را رد کرده و حکم داده که با توجه به استفاده دولت ایالات متحده از یکی از اختیاراتش برای جلوگیری از انتشار اطلاعات محرمانه نمی توان به پرونده مذکور رسیدگی کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز این حکم به منزله شکست محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی در جدال حقوقی با سعد الجبری محسوب می شود.

سعد الجبری معاون ولی عهد سابق سعودی محمد بن نایف پیش از کودتای بن سلمان در ژوئن 2017 بود و پست مشاور امنیت ملی در وزارت کشور سعودی را بر عهده داشت.

گفته می شود الجبری اسنادی در دست دارد که می تواند به شدت علیه بن سلمان به کار گرفته شود و ولیعهد سعودی به همین دلیل دنبال استرداد او به خاک عربستان است.

در حکم دادگاه آمده تصریح شده دادگاه اطمینان ندارد بتواند بدون استفاده از مطالبی که دولت ایالات متحده آنها را اسرار محرمانه دولتی می داند در این پرونده حکم کند.

به قیاس مشابه، دادگاه با همان بهانه دسترسی نداشتن به اسناد محرمانه دولتی از اظهارنظر درباره دعوی متقابل مطرح شده از سوی الجبری علیه شرکت دولتی هلدینگ سکاپ نیز خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه آمریکایی شکایت ریاض از مقام سابق سعودی را رد کرد/شکست برای بن سلمان

دادگاه آمریکایی شکایت ریاض از مقام سابق سعودی را رد کرد/شکست برای بن سلمان