مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 05:202021-12-31اقتصادي

رقم عجیب و غریب درباره ارزش زباله تولیدشده در تهران


رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با تأکید بر لزوم تدوین برنامه جامع در حوزه کودکان زباله گرد، گفت: اعداد و رقم عجیب و غریب درباره ارزش زباله تولید شده در تهران بیان می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، زهرا شمس احسان در گفت وگو با ایسنا، در مورد وضعیت کودکان زباله گرد و سرانجام دستور شهردار پیشین مبنی بر ممنوعیت استفاده از کودکان توسط پیمانکاران حوزه پسماند، گفت: ممنوعیت بهره کشی از کودکان موضوعی است که در قوانین کشور به صراحت به آن اشاره شده است، بگونه ای که ماد‏ه‏ 79 قانون کار، به صراحت اشتغال به کار کودکان زیر 15 سال را ممنوع دانسته است و برای متخلفین هم جرائمی در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه طبق ماده 84 قانون کار برای مشاغل و کارهایی که به علت ماهیت آن برای سلامتی یا اخلاق کارآموزان و نوجوانان زیان آور است، حداقل سن کار 18 سال تمام عنوان شده، گفت: تشخیص این امر با وزارت کار و امور اجتماعی است.

با این تعاریف استفاده از کودکان در حوزه پسماند سنخیتی با قوانین ندارد و بخصوص با توجه به آسیب هایی که در حوزه های مختلف درپی دارد، باید به شکل جدی تری به آن پرداخت.

شمس احسان افزود: ابلاغ شهردار پیشین تهران دارای نکات مثبتی بود، اما در همان دوره نیز به دلایلی که برای ما روشن نیست مفاد آن پیگیری نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقم عجیب و غریب درباره ارزش زباله تولیدشده در تهران

رقم عجیب و غریب درباره ارزش زباله تولیدشده در تهران