مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 05:352021-12-31پزشكي

نقش سبک زندگی سالم در پیشگیری از مشکلات قلبی در مبتلایان به سرطان


تحقیقات جدید نشان می دهد که سبک زندگی سالم ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را در افرادی که قبلا سرطان داشته اند کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از وب مِد، محققان دانشگاه تیانجین چین دریافتند که زندگی سالم به طور قابل توجهی خطر ابتلاء به سرطان، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 را در جمعیت سالم کاهش می دهد و همچنین خطر بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را در افراد دارای سابقه سرطان نیز کاهش می دهد.

ژی کائو ، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: این یافته ها مزایای اتخاذ ترکیبی از شیوه های رفتاری سالم را در کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی و عوارض دیابت نوع2 در میان بیماران مبتلا به سرطان و بدون سرطان نشان می دهد.

سبک زندگی سالم با پنج چیز تعریف می شود: سیگار نکشیدن، رعایت دستورالعمل های فعالیت بدنی، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، عدم مصرف مشروبات الکلی، و میزان خواب متوسط و کافی.

محققان تأثیر سبک زندگی سالم را بر روی 432 هزار نفر در رده سنی 40 تا 70 سال که در پایگاه داده ای اطلاعات ژنتیکی و سلامت نیم میلیون نفر در بریتانیا، که بین آوریل 2006 و دسامبر 2010 ثبت نام کرده بودند، بررسی کردند.

محققان درصدد بررسی این موضوع هستند که چگونه می توان تدابیر سبک زندگی سالم تری را برای عموم مردم اجرا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش سبک زندگی سالم در پیشگیری از مشکلات قلبی در مبتلایان به سرطان

نقش سبک زندگی سالم در پیشگیری از مشکلات قلبی در مبتلایان به سرطان