مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 06:302021-12-31اقتصادي

خراسان رضوی/ 107 حلقه چاه آب غیرمجاز در ناحیه سبزوار مسدود شد


برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب های زیرزمینی همه چاههای دارای پروانه کشاورزی این منطقه مجهز به شمارشگر هوشمند شده اند که این موضوع بیش از 20 درصد حجم برداشت آبهای زیرزمینی را کاهش داده است.

- برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب های زیرزمینی همه چاههای دارای پروانه کشاورزی این منطقه مجهز به شمارشگر هوشمند شده اند که این موضوع بیش از 20 درصد حجم برداشت آبهای زیرزمینی را کاهش داده است.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: 107 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در حوزه عملکرد امور آب ناحیه سبزوار از ابتدای امسال مسدود شده است.

محمد ثابتی مقدم روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این چاه های غیرمجاز آب با تلاش کارشناسان حقوقی و دریافت دستور قضایی بسته شده است.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته برداشت بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی در منطقه شده که انسداد چاه های غیرمجاز نقش موثری در جلوگیری از افت آب های زیرزمینی دارد.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: ظرف پنج سال اخیر عملیات انسداد هزار و 500 حلقه چاه غیرمجاز توسط امور آب ناحیه سبزوار انجام شده و در این مدت هفت میلیون متر مکعب آب از این طریق صرفه جویی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان رضوی/ 107 حلقه چاه آب غیرمجاز در ناحیه سبزوار مسدود شد

خراسان رضوی/ 107 حلقه چاه آب غیرمجاز در ناحیه سبزوار مسدود شد