مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 10:152021-12-31بين الملل

موشک های بالستیک و پهپادهای یمنی چقدر به اقتصاد عربستان خسارت زدند؟


در آستانه هفت سالگی جنگ یمن، آمارها و بودجه سال جدید عربستان سعودی نشان می دهد که اقتصاد این کشور در پی جنگ یمن آسیب دیده است و ریاض بی سروصدا به دنبال خروج از این باتلاق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزای فارس، همزمان با نزدیک شدن سال جدید میلادی، رسانه ها با انتشار آمار و ارقام جدید از جنگ یمن، از متضرر شدن اقتصاد را آغاز کرد و وعده داد که این نبرد را طی چند ماه فیصله دهد؛ اما پس از گذشت شش سال از آغاز این تجاوز، عربستان سعودی خود را در حالی در باتلاق یمن یافت که متحمل خسارت های نظامی و اقتصادی بسیار زیادی شده بود؛ خسارت هایی که میزان آن چند میلیارد دلار برآورد شده است؛ اما این کشور همچنان در تلاش تا این آمار و ارقام از نگاه ها پنهان کند .

عربستان سعودی از زمان آغاز تجاوز علیه یمن با صرف میلیاردها دلار و خرید اسلحه، موشک، پرنده های نظامی، تجهیزات، تأمین مالی حملات هوایی و پرداخت جایگزین های مالی به اضافه هزینه های عملیاتی بالا، پشتیبانی لجستیکی و بودجه تخصیص داده شده به مزدوران به ویژه عناصر سودانی سعی کرد تا معادله را در جنگ یمن به نفع خود تغییر دهد.

افزون بر این هزینه ها، حملات یمنی ها علیه عربستان سعودی نیز تلفات انسانی و خسارت های اقتصادی بسزایی به اقتصاد ریاض وارد کرد؛ اما اینک سؤال اینجاست که مجموع این خسارت ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موشک های بالستیک و پهپادهای یمنی چقدر به اقتصاد عربستان خسارت زدند؟

موشک های بالستیک و پهپادهای یمنی چقدر به اقتصاد عربستان خسارت زدند؟