مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 13:152021-12-31سياسي

درخواست کنگره از دیوان عالی آمریکا برای رد درخواست ترامپ


کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا از دیوان عالی درخواست کرد تقاضای رییس جمهور سابق این کشور برای محرمانه ماندن اسناد دولت سابق را رد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا جهت رسیدگی به حادثه حمله به کنگره از دیوان عالی آمریکا درخواست کرد دادخواست دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در این زمینه را رد کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، کمیته رسیدگی به حوادث ششم ژانویه از این دادگاه عالی درخواست کرد، رأی تجدیدنظر قبلی یک دادگاه آمریکا درباره مجاز بودن دسترسی مقامات به آرشیو ملی را معتبر دانسته و تقاضای وکلای ترامپ برای ابطال این رأی را نپذیرد.

وکلای مرتبط با کمیته مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند، این نهاد منتخب اختیار قضایی برای دسترسی به اطلاعات مرتبط با ترامپ را دارد و گرچه چنین اقدامی بی سابقه محسوب می شود.

این درخواست در حالی انجام می شود که کمیته منتخب رسیدگی به حادثه حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره چند روز پیش اعلام کرد از فشار برای دستیابی به برخی اطلاعات مربوط به اقدامات ترامپ در ماه های آخر حضور در دولت، صرف نظر کرده است.

دوم دی ماه بود که ترامپ از دیوان عالی درخواست کرد از دسترسی کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا به اسناد حمله به کنگره جلوگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست کنگره از دیوان عالی آمریکا برای رد درخواست ترامپ

درخواست کنگره از دیوان عالی آمریکا برای رد درخواست ترامپ