مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 19:202021-12-31اقتصادي

کاهش 30 درصدی برداشت محصولات کشاورزی خراسان جنوبی


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: خشکسالی شدید در سال آبی گذشته تاثیر 30 درصدی در کاهش برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو داشت.

- سید مجتبی حسینی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت:  سال آبی گذشته 39 هزار و 65 هکتار در استان زیر کشت گندم و جو رفت که از این مقدار 18 هزار و 65 هکتار گندم بود و 17 هزار و 599 هکتار به برداشت رسید، سطح زیر کشت جو در سال زراعی گذشته هم 21 هزار هکتار بود که 20 هزار هکتار و 295 هکتار برداشت شد.

وی افزود: 90 درصد کشت پاییزه خراسان جنوبی گندم و جو است و با توجه به اینکه تاکنون در خراسان جنوبی کاهش بارندگی ها را داشته ایم، به کشاورزان توصیه می شود با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به رعایت اصولی به زراعی به ویژه تغذیه متعادل مزارع، مبارزه به موقع و اصولی با آفات و بیماری ها و برداشت به موقع محصول اقدام کنند.

وی بیان داشت: پاییز امسال 39 هزار و 800 هکتار از اراضی این استان زیر کشت غلات از جمله گندم و جو رفت.

وی با بیان اینکه خشکسالی ها بیشتر در کاهش سطح زیر کشت محصولات دیم تاثیرگذار بوده است گفت: سال آبی گذشته به دلیل خشکسالی شدید، سطح زیر کشت غلات نسبت به سال ماقبل کاهش زیادی داشت و در سال آبی جاری به دلیل شرایط مشابه سال ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 30 درصدی برداشت محصولات کشاورزی خراسان جنوبی

کاهش 30 درصدی برداشت محصولات کشاورزی خراسان جنوبی