مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 20:352021-12-31سياسي

روزِ خدایی که نباید فراموش کرد


حماسه 9 دی 88 از ایام الله بود چون از سویی اضطراب و تهدید را از جامعه اسلامی دور کرد و از سوی دیگر نقشه و طراحی دشمنان را به هم زد.

نهم دی برای مؤمنین نعمت بود و برای دشمنان جامعه اسلامی عذاب! - خبرگزاری فارس، یادداشت- مهدی فضائلی: در تاریخ ملت ها، روزهایی هستند که نقطه عطف محسوب می شوند.

این چنین روزهایی را باید ماندگار نگاه داشت تا نسل های بعدی از آنها پند بگیرند و عاملی باشد برای هوشیاری آنها در برابر حوادث دیگر.

این روزها در فرهنگ اسلامی ایام الله نامیده شده اند.

ایام الله روزهایی هستند که اراده و قدرت الهی بروز و ظهور ویژه ای پیدا می کند و برای مؤمنین نعمت به همراه دارد و برای دشمنان راه خدا، عذاب! در سوره ابراهیم از حضرت موسی خواسته شده است ایام الله را به قومش یادآوری کند.

وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ ۚ یکی از معدود روزهایی که در طول بیش از چهار دهه استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشورمان، ایام الله نامیده شده است، نهم دی ماه سال 1388 است.

اینکه چرا این روز، یوم الله بوده است را زمانی می توانیم درک کنیم که فتنه 88 را درست بشناسیم و فهم صحیحی از نقش 9 دی  در پایان بخشیدن به آن فتنه داشته باشیم.

قطعا اینجا مجال کافی برای تجزیه و تحلیل فتنه 88 نیست لیکن شاید اینکه بدانیم این فتنه، کشور را تا لبه پرتگاه برد،  جایگاه بین الم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزِ خدایی که نباید فراموش کرد

روزِ خدایی که نباید فراموش کرد