مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 04:352022-01-01اقتصادي

بهزیستی: پرداخت 40درصد هزینه تامین عینک و جراحی چشم کودکان نیازمند


40 درصد هزینه جراحی چشم و عینک به خانواده های نیازمند پرداخت می شود که البته برای سال آینده میزان کمک هزینه بیشتری در این خصوص پیشنهاد شده است.

- در حال حاضر حدود 30-40 درصد هزینه جراحی چشم و عینک به خانواده های نیازمند پرداخت می شود که البته برای سال آینده میزان کمک هزینه بیشتری در این خصوص پیشنهاد شده است.

معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از غربالگری بینایی یک میلیون و 500 هزار کودک طی سال جاری خبر داد و گفت: در برخی موارد تشخیص داده می شود کودکان نیازمند عینک یا جراحی چشم هستند، در این راستا سازمان بهزیستی حمایت لازم را از خانواده های نیازمند برای تهیه عینک یا جراحی چشم کرده و 30 تا 40 درصد هزینه را به آنها پرداخت می کند.

افروز صفاری فرد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از سال 1375 غربالگری بینایی توسط سازمان بهزیستی در حال انجام است، اظهار کرد: از ابتدای اجرای این برنامه، در مجموع 49 میلیون بار کودکان غربال شده اند و از آنجایی که هر کودک نیاز دارد سه بار طی زندگی خود غربال شود، لذا این آمار تنها به تعداد غربال های انجام شده، مربوط می شود.

وی با اشاره به اینکه تا سال قبل بیشتر مهدهای کودک پایگاه غربالگری بودند و پایگاه های دائم و سیار هم وجود داشتند که این برنامه را انجام می دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهزیستی: پرداخت 40درصد هزینه تامین عینک و جراحی چشم کودکان نیازمند

بهزیستی: پرداخت 40درصد هزینه تامین عینک و جراحی چشم کودکان نیازمند