مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 04:402022-01-01اقتصادي

چرخ دنده های بانک و تولید؛ لازم و ملزوم یکدیگر


چرخش چرخ تولید وابسته به مسائل و عوامل مختلفی در کشور است، امروز عده ای معتقدند نقش بانک ها در حمایت و رونق از تولید موثر است و اگر بانک ها نقش خود را به خوبی در این حوزه ایفا کنند، - تولید و اقتصاد کشور نیز رونق می گیرد، به نظر می رسد بانک ها وارد بنگاه داری شده اند و این مسئله مانعی بر سر راه تولید ایجاد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نقدهای بسیاری به بحث بنگاه داری بانک ها وارد می شود، ورود بانک ها به فعالیت های غیربانکی باعث کاهش تاثیر بانک ها در حمایت از تولید می شود، امروز تملک واحدهای تولیدی توسط بانک ها از دیگر مسائلی بوده که اقتصاد و تولید کشور را با مشکل مواجه کرده و کارگران بسیاری نیز در این فرآیند بیکار کرده است.

بانک ها نیز امروز در وصول مطالبات خود از اشخاص و واحدهای تولیدی با مشکلات بسیاری مواجه شده اند، همین مسئله موجب می شود که منابع بانک ها برنگردد و نتوانند تسهیلات را در بخش های مختلف پرداخت کنند.

رونق تولید و تقویت سیستم بانکی یک جاده یکطرفه است، هر کدام از این دو مورد آسیب ببینند در روند فعالیت دیگری اختلال ایجاد می شود، بانک ها در سخن معتقدند که نقش آن ها در حمایت از تولید موثر است، اما در عمل شاهدیم که سود بالای تسهیلات برخی از بانک ها کمر تولید را خم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرخ دنده های بانک و تولید؛ لازم و ملزوم یکدیگر

چرخ دنده های بانک و تولید؛ لازم و ملزوم یکدیگر