مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 05:352022-01-01اقتصادي

آیا تخم مرغ از سبد غذایی خانوارها حذف می شود؟


افزایش یک باره قیمت تخم مرغ در بازار مصرف و پیش بینی افزایش چند برابری قیمت کنونی آن، بسیاری از مصرف کنندگان این کالای پروتیینی تاکنون ارزان را با نگرانی هایی از بابت حذف آن از سبد غذایی خانواده شان مواجه کرده است.

- طی هفته های اخیر شاهد اخبار نگران کننده ای در باره قیمت تخم مرغ بودیم؛ محصولی پروتیینی که گرانی قیمت آن، موجب حذف این ماده غذایی از سبد خانوارهای کم درآمد و حتی متوسط خواهد شد.

افزایش قیمت تخم مرغ که به گفته یکی از روسای هیات مدیره اتحادیه های استانی مرغ تخم گذار غیرقانونی بوده است، پس از آن رخ داد که اخباری مبنی بر حذف یارانه 4200 تومانی برای خوراک دام و طیور از ابتدای دی ماه منتشر شد.

با وجود آن که هنوز یارانه ارزی واردات خوراک دام و طیور حذف نشده است اما مرغداران مطمئن هستند که این یارانه 4200 تومانی به زودی و در بودجه سال آینده حذف خواهد شد، مساله ای که موجب افزایش شدید قیمت تخم مرغ و سایر فرآورده های دامی خواهد شد و در این مورد نیز پیش بینی می شود در صورت حذف کامل یارانه واردات خوراک طیور، قیمت تخم مرغ تا شش برابر هم افزایش پیدا کند.

قیمت رسمی اعلام شده برای هر کیلو تخم مرغ در حال حاضر 18 هزار و 300 تومان است اما بعید است مصرف کنندگان بتوانند تخم مرغ مورد نیاز خود را با چنین قیمتی خریداری کنند و در صورتی که نهاده ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تخم مرغ از سبد غذایی خانوارها حذف می شود؟

آیا تخم مرغ از سبد غذایی خانوارها حذف می شود؟