مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 06:002022-01-01اجتماعي

شیراز شهر مهر و مدارا، میان ادیان و تمدن ها است/ گذر ادیان


آغاز سال نو میلادی و عید کریسمس، بهانه ای شد که هم سال نو میلادی را به هم وطنان و هم شهری های مسیحی تبریک بگوییم و هم مروری داشته باشیم به فرهنگ شیراز و تاریخ پر افتخار مردمانی از جنس مهر و مدارا و معرفی گذر ادیان در شهر راز که به دلیل وجود مکان های مذهبی- .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از شیراز: کوچه 39 بلوار کریم خان زند شیراز، کوچه ای است به ظاهر به طول یک کیلومتر و در باطن به ابعاد تاریخ، کوچه ای که نه فقط در ایران که در جهان بی نظیر است.

گذر ادیان، کوچه نوبهار، کوی ادیان یا کوچه خوبی بود که در قالب یک گزارش، هم سال نو میلادی را به هم وطنان و هم شهری های مسیحی تبریک بگوییم و هم مروری داشته باشیم به فرهنگ شیراز و تاریخ پر افتخار مردمانی از جنس مهر و مدارا و معرفی گذر ادیان در شهر راز که به دلیل وجود مکان های مذهبی- تاریخی ادیان مختلف در این کوچه، به این نام و نماد صلح شهرت یافته است.

کوچه ای با سه بنای مذهبی در ابتدای این کوچه از طرف بلوار کریم خان زند آتشکده زرتشتیان قرار دارد و در انتهای آن مسجد خیرات واقع شده است و در داخل کوچه کلیسای شمعون غیور از آثار ملی ایران، کنیسه ربیع زاده و کلیسای مسیحی های شیراز قرار گرفته است.

این کوچه پتانسیل خوبی دارد که به عنوان نقطه هدف گردشگری معرفی شود و به عنوان یک ظرفیت مناسب گردشگری فرهنگی مذهب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز شهر مهر و مدارا، میان ادیان و تمدن ها است/ گذر ادیان

شیراز شهر مهر و مدارا، میان ادیان و تمدن ها است/ گذر ادیان