مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 06:052022-01-01پزشكي

افزایش آمار سرطان در ایران/ آلودگی هوا عامل سرطان «ریه» و «مثانه»


رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با اشاره به افزایش آمار سرطان در کشور،گفت:تکنولوژی های جدید، نوع تغذیه و آلودگی های محیطی در افزایش این بیماری موثر است.

- یاشا مخدومی، رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری ششمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی، اظهار داشت: این کنگره بیست و هفتم تا بیست و نهم بهمن سال جاری با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج از کشور به صورت ترکیبی یعنی مجازی و حضوری برگزار می شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در مورد فیزیک پزشکی، تکنولوژی پرتودرمانی، رادیوبیولوژی، پرستاری انکولوژی و مباحث دیگر مورد گفت وگو قرار خواهد گرفت.

  وی با اشاره به افزایش آمار سرطان در کشور، اظهار داشت:این موضوع دلایل مختلفی دارد؛ از جمله اینکه پیشرفت های بهداشتی و درمانی طی سال های گذشته سبب افزایش امید به زندگی و افزایش سن متوسطه جمعیت در کشور شده و همین مسئله سبب افزایش آمارهای سرطان شده است.

  رییس انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه همچنین قانون ثبت موارد سرطان در وزارت بهداشت هر سال بهتر از سال قبل شده،گفت:همزمان با افزایش آموزش عمومی و توانایی اجتماعی و اقتصادی مراجعه بیشتر افراد در جهت تشخیص به این بیماری به پزشک بیشتر شده لذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش آمار سرطان در ایران/ آلودگی هوا عامل سرطان «ریه» و «مثانه»

افزایش آمار سرطان در ایران/ آلودگی هوا عامل سرطان «ریه» و «مثانه»