مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 08:402022-01-01بين الملل

ژاپن به ساخت راکتور اتمی پیشرفته بیل گیتس کمک می کند


روزنامه یومیوری امروز (شنبه) گزارش داد، آژانس انرژی هسته ای ژاپن و کمپانی صنایع سنگین میتسوبیشی قرار است با آمریکا و شرکت سرمایه گذاری بیل گیتس برای ساخت یک راکتور اتمی پیشرفته در وایومینگ همکاری کنند.

- روزنامه یومیوری امروز (شنبه) گزارش داد، آژانس انرژی هسته ای ژاپن و کمپانی صنایع سنگین میتسوبیشی قرار است با آمریکا و شرکت سرمایه گذاری بیل گیتس برای ساخت یک راکتور اتمی پیشرفته در وایومینگ همکاری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه یومیوری به نقل از چندین منبع ناشناس گزارش داد: این نهادها در ژانویه سال 2022 توافق نامه ای را امضا می کنند که طبق آن آژانس انرژی هسته ای ژاپن و شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی حمایت فنی و داده ای را از طریق راکتورهای پیشرفته ژاپن تامین می کنند.

شرکت طراحی راکتور هسته ای تراپاور که توسط بیل گیتس تاسیس شده، قرار است نیروگاه ناتریوم خود را تا سال 2028 میلادی در شهر وایومینگ افتتاح کند.

دولت واشنگتن نیمی از بودجه این پروژه چهار میلیارد دلاری را تامین خواهد کرد.

شرکت تراپاور در ابتدا دورنمای ساخت یک نیروگاه اتمی آزمایشی را با شرکت دولتی انرژی اتمی ملی چین بررسی کرده بود اما پس از آنکه دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا قراردادهای اتمی با چین را محدود کرد، مجبور شد به دنبال شرکای جدیدی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژاپن به ساخت راکتور اتمی پیشرفته بیل گیتس کمک می کند

ژاپن به ساخت راکتور اتمی پیشرفته بیل گیتس کمک می کند