مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 09:202022-01-01اقتصادي

راهکارهای تقویت مهارت های اشتغال پذیری دانشجویان


نتایج یک پژوهش حاکی از این است که در کنار آموزش های تخصصی، آموزش مهارت های ویژه از قبیل مهارت اعتماد به نفس و خودکارآمدی، مثبت اندیشی، مهارت های ارتباطی و کار تیمی، - مصاحبه، رزومه نویسی، ارائه، هوش هیجانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق مراکز مشاوره و راهنمایی و همچنین مراکز کارافرینی دانشگاه می تواند زمینه ورود دانش آموختگان به بازار کار را تقویت کند.

روند تاریخی توسعه اقتصادی و صنعتی کشورهای پیشرفته نشان می دهد که پویایی نظام آموزش و پیوند عمیق بین علم و فناوری با بازار کار، یکی از عوامل مهم ترقی، شکوفایی و توسعه اقتصادی و فرهنگی آنها است.

توسعه هر کشور درگرو استفاده بهینه از امکانات به ویژه نیروی انسانی است که یکی از مهم ترین و کلیدی ترین سرمایه های آن کشور به شمار می آید و بی شک در این میان نقش نیروی انسانی متخصص بیش از دیگران است و در همین راستا، در اکثر کشورهای مدرن بخش بزرگی از بودجه، امکانات و توان انسانی و ساختاری دولت صرف پرداختن به مسئله اشتغال می شود و اکثر اعضای جامعه نیز دغدغه اشتغال خود و آینده شغلی فرزندانشان را در سر دارند.

نیلوفر محرمی، دانش آموخته کارشناسی ارشد مطالعات برنامه ریزی درسی با اشاره به پژوهش انجام شده با موضوع بررسی مهارت های اشتغال پذیری، اظهار کرد: از دلایلی که موجب شده دولت در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای تقویت مهارت های اشتغال پذیری دانشجویان

راهکارهای تقویت مهارت های اشتغال پذیری دانشجویان