مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 12:052022-01-01اقتصادي

شناسایی 150 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در فردیس


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی برای اولین بار در سطح کشور در استان البرز راه اندازی و بیش از 150 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان فردیس شناسایی شد.

- علیرضا بدری مدیر جهادکشاورزی شهرستان فردیس در گفتگو با خبرنگار فارس در فردیس، با تاکید بر اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی و لزوم به کارگیری شیوه های نوین در صیانت از این اراضی، اظهار کرد: سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی استان البرز با هدف پیشگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی زراعی وباغی در استان البرز راه اندازی شد.

 وی افزود: تا کنون بیش از 150 مورد تغییر کاربری غیرمجاز  در  اراضی زراعی و باغی شهرستان فردیس توسط  سامانه پایش هوشمند اراضی  شناسایی شده و در اختیار شهرستان قرار گرفته است که پس از بازدید و بررسی میدانی اقدامات قانونی  در خصوص آنها انجام می شود.

این مسوول با بیان اینکه  هدف  پروژه سامانه پایش هوشمند  اراضی کشاورزی، در فاز اول  رصد و پایش هوشمند تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی است؛  گفت: این پروژه در فازهای بعدی حرکت به سمت کشاورزی هوشمند در سایر حوزه ها از جمله افزایش بهره وری محصولات کشاورزی از طریق تخمین کود، تخمین بهره وری محصول، میزان آفات از طریق تغییر رنگ محصول را با استفاده تصاویر ماهواره ای، دنبال می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 150 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در فردیس

شناسایی 150 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در فردیس