مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 15:152022-01-01بين الملل

بیشترین آمار مرگ ومیر کودکان در افغانستان ثبت شده است


صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که بیشترین موارد مرگ و میر کودکان در جهان در 16 سال اخیر در افغانستان رخ داده است.

- به نقل خبرگزاری آناتولی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بیشترین موارد مرگ و میر کودکان در جهان از سال 2005 تاکنون در افغانستان رخ داده است.

بر اساس این بیانیه، تعداد کودکانی که طی 16 سال گذشته به دلیل حوادث خشونت بار جان باخته یا مجروح شده اند، 28 هزار و 500 نفر است.

در بیانیه فوق با اشاره به اینکه این میزان، 27 درصد کل موارد مرگ و میر کودکان در سراسر جهان است، تأکید شده است که افغانستان در جایگاه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد مرگ و میر کودکان در جهان قرار دارد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرد که باید برای حفاظت از کودکان در مقابل خشونت بسیار تلاش کرد.

گفتنی است که در 6 ماه اول سال 2021 و در نتیجه جنگ و حوادث خشونت بار در افغانستان، بیش از 460 کودک جان باخته و صدها نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

این در حالیست که یونیسف طی بیانیه ای در تاریخ 20 نوامبر سال 2021 اعلام کرده بود که بحران انسانی کنونی در افغانستان بر کودکان تأثیر گذاشته است و هزاران کودک با تهدیدات مختلفی روبرو هستند؛ به ویژه 14 میلیون کودک غذای کافی برای خوردن ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین آمار مرگ ومیر کودکان در افغانستان ثبت شده است

بیشترین آمار مرگ ومیر کودکان در افغانستان ثبت شده است