مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 20:352022-01-01سياسي

نسخه الکترونیک چگونه از تخلفات در نظام سلامت جلوگیری می کند؟


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با حل شدن مشکل زیرساخت، اجرایی شدن نسخه الکترونیک، قطعا تخلفات کاهش می یابد و دیگر به دفترچه کاغذی بیمه نیز نیازی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، ایده نسخه نویسی الکترونیک از همان آغازین روزهای شکل گیری همواره موافقان و مخالفان سرسختی داشته است که با طرح استدلال های گوناگون به تبیین پیامدهای مثبت و یا عوارض منفی این تصمیم پرداخته اند.

اگرچه ملاحظات مربوط به تعارض منافع در بروز و ظهور برخی مخالفت ها و مقاومت ها بی تأثیر نبوده است اما به نظر می رسد نباید از کنار ضعف زیرساخت های فنی به سادگی عبور کرد چرا که کمترین سهل انگاری در این زمینه می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

برای بررسی بیشتر این موضوع به سراغ همایون نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رفتیم و دیدگاه وی را در این زمینه جویا شدیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عدم برخورداری از اینترنت مناسب را مهم ترین مشکل پیش روی این طرح دانسته و اظهار داشت: به هر حال این نقصان فنی و زیرساختی منجر به ایجاد مشکلاتی در زمینه تجویز دارو و ثبت نسخه در فضای مجازی خواهد شد.

اگر زیرساخت قوی داشته باشیم، ما هم بر ضرورت اجرایی شدن این طرح تأکید داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه الکترونیک چگونه از تخلفات در نظام سلامت جلوگیری می کند؟

نسخه الکترونیک چگونه از تخلفات در نظام سلامت جلوگیری می کند؟