مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 07:252022-01-02بين الملل

پاکستان به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی


عمران خان ایده اعطای شهروندی پاکستان فقط به سرمایه گذاران افغانستان را رد کرد و گفت، چنین سیاستی نباید فقط به یک کشور محدود شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه داون، بر اساس اسناد دولتی ایده اعطای شهروندی یا سکونت به اتباع خارجی که در پاکستان سرمایه گذاری می کنند در نشست مرکز هماهنگ کننده درون وزراتی افغانستان به ریاست عمران خان، نخست وزیر پاکستان مطرح شد.

در این نشست وزرای کشور، خارجی و دارایی به همراه مشاور امنیت ملی پاکستان و چند تن دیگر از مقام های ارشد از نیروهای مسلح و مقام هایی از اداره های مرتبط شرکت کردند.

این نشست با محوریت اتباع افغان ساکن پاکستان یا آنهایی که تمایل دارند پس از ظهور مجدد طالبان در افغانستان این کشور را ترک کنند، برگزار شد.

بسیاری دیگر از کشورها هم برنامه اعطای شهروندی را برای آن دسته از اتباعی که در کشورهایشان سرمایه گذاری می کنند، پیشنهاد می دهند.

منابع آگاه به روزنامه داون گفتند که وزیر امور سرمایه گذاری پاکستان ایده اعطای حق شهروندی به سرمایه گذاران افغان را در ازای جذب سرمایه از افغانستان مطرح کرده و گفته که پاکستان می تواند میلیونرهای افغان و سایر سرمایه گذاران را از مناطقی چون هنگ کنگ و ماکائو به پاکستان جذب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکستان به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی

پاکستان به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی