مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 08:152022-01-02دانش

تلاش برای احیای سرفصل تجهیزات در لایحه بودجه 1401/ نگرانی از تسریع خروج نخبگان


مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: حذف اعتبار تجهیزات آزمایشگاهی در بودجه 1401 سبب تسریع در خروج نخبگان و کند شدن رشد علمی و فناوری رقابت پذیر خواهد شد.

- ، با اعلام اینکه در لایحه بودجه 1401 هیچ اعتباری برای سرفصل تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: در حوزه آکادمیک و دانشگاهی بدون شک آزمایشگاه ها محور اصلی پژوهش و تحقیقات هستند؛ از این رو تجهیز و به روزرسانی آزمایشگاه ها از اهم موضوعات امر پژوهش در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی است.

وی ادامه داد: تمام تحقیقات و فناوری ها مبتنی بر تجهیزات های تک هستند اما از یک سو این تجهیزات گران قیمت بوده و از سوی دیگر باید به روز شوند و در صورتی که این تجهیزات به روز و آپدیت نشوند، عملا به فناوری که کشور به دنبال آن هست، نخواهیم رسید.

سهم بودجه تجهیزات در سال های 98 و 99/انباشت تجهیزات معیوب مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم افزود: در بودجه 1400 نیز بودجه مربوط به تجهیزات آزمایشگاه ها در بندی بود که هیچ وقت آن اعتبار تخصیص پیدا نکرد.

در بخش تامین و بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی بعد از تخصیص وام ارزی (فاینانس) در سال 1386، تا سال 98 اعتبار قابل توجهی به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعلق نگرفت که همین امر موجب انباشت تج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای احیای سرفصل تجهیزات در لایحه بودجه 1401/ نگرانی از تسریع خروج نخبگان

تلاش برای احیای سرفصل تجهیزات در لایحه بودجه 1401/ نگرانی از تسریع خروج نخبگان