مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 08:152022-01-02سياسي

سکوت کشور آذربایجان درمقابل تلفات فوک خزری/ صید ترال صنعتی متوقف است


مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم های دریایی سازمان محیط زیست گفت: وزارت خارجه از کشورهای حوزه خزر خواسته درباره علل مرگ فوک های خزری توضیحاتی ارائه دهند که تاکنون کشور آذربایجان پاسخی نداده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، داود میرشکار  مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط زیست در نشست خبری امروز این معاونت در پاسخ به سوال فارس در خصوص اینکه آیا از طریق دیپلماسی دریایی موضوع رزمایش کشور آذربایجان که منجر به تلفات گسترده فوک های خزری شد دنبال شده است یا خیر ، گفت: از وزارت خارجه به عنوان دستگاه دیپلماسی خواستیم این موضوع را از کشورهای حاشیه خزر دنبال کند و از میان کشورهای این حوزه کشور طبیعی اتفاق افتاده بود واکاوی شده است.

وی تاکید کرد: اما  کشور آذربایجان درباره تلفات فوک خزری پاسخی نداده است و امیدواریم پیگیری های دستگاه وزارت خارجه در این زمینه ادامه داشته باشد.

میرشکار درباره وضعیت صیدترال در کشور نیز با اشاره به اینکه کارگروه صید ترال ذیل کارگروه امنیت ملی تشکیل شده و قرار بر این بود که دستور العملی برای این صید تدوین شود.

گفت: موضع سازمان محیط زیست در خصوص صید ترال چه سنتی و چه صنعتی با توجه به آثار آن، منفی است اما با توجه به مسائل اجتماعی با شروطی  با آن موفقت کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت کشور آذربایجان درمقابل تلفات فوک خزری/ صید ترال صنعتی متوقف است

سکوت کشور آذربایجان درمقابل تلفات فوک خزری/ صید ترال صنعتی متوقف است