مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 08:302022-01-02اقتصادي

مبارزه سبز با آفات باغی/ تولید 9 محصول دانش بنیان برای از بین بردن آفات کشاورزی


یک شرکت دانش بنیان توانست با تولید فرومون های جنسی حشرات به مبارزه با آفات باغی بپردازد و کیفیت محصولات کشاورزی را ارتقا دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اکبر دادرس مدیرعامل شرکت دانش بنیان فرآورده های طبیعت دوست نیکان با بیان اینکه توانسته ایم به دانش تولید فرومون های جلب کننده آفات دست پیدا کنیم، گفت: این محصولات دانش بنیان نوعی مبارزه سبز با آفات باغی است و هم اکنون 9 محصول تولید شده که به ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی کمک کرده است.

تولید 9 محصول برای مبارزه با آفات فرومون ها موادی هستند که از حشره ماده ترشح می شوند و جنس نر را به سمت خود جذب می کنند، از این تکنیک برای پیش آگاهی زمان سم پاشی استفاده می شود.

از فرومون هایی که در این شرکت تولید شده می توان به فرومون جلب کننده پروانه کرم سرشاخه خوار هلو، فرومون جلب کننده پروانه کرم خوشه خوار انگور و فرومون جلب کننده پروانه کرم سیب اشاره کرد.

همچنین فرومون جلب کننده پروانه کرم جوانه خوار بلوط، فرومون جلب کننده پروانه کرم آلو، فرومون کرم ساقه خوار برنج، فرومون جلب کننده آفت کرم خراط (پروانه فری)، فرومون جلب کننده پروانه کرم غوزه پنبه و فرومون جلب کننده پروانه مینوز گوجه فرنگی نیز از موارد دیگر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه سبز با آفات باغی/ تولید 9 محصول دانش بنیان برای از بین بردن آفات کشاورزی

مبارزه سبز با آفات باغی/ تولید 9 محصول دانش بنیان برای از بین بردن آفات کشاورزی