مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 09:152022-01-02سياسي

نامه امام راحل به گورباچف برای همه جهان صادر شد


نامه تاریخی و ارزشمند امام راحل به گورباچف نه فقط برای یک رییس جمهوری، بلکه برای همه جهان صادر شده و باید هرچه بیشتر شناخته و شناسانده شود.

- ایسنا/قم استاد و پژوهشگر فلسفه اسلامی گفت: نامه تاریخی و ارزشمند امام راحل به گورباچف نه فقط برای یک رییس جمهوری، بلکه برای همه جهان صادر شده و باید هرچه بیشتر شناخته و شناسانده شود.

نجفقلی حبیبی شنبه شب در نشست علمی بازخوانی نامه حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف در قم افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی در حالی که بسیاری از کشورهای منطقه در دام مارکسیست گرفتار شده بودند، ایران اسلامی به مدد مجاهدت علما و فضلای حوزه های علمیه، در این ورطه گرفتار نشد.

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) این نامه را در اوج مشکلات اقتصادی کشور و جنگ تحمیلی برای گورباچف ارسال می کنند، اما در آن هیچ اشاره به مسائل مادی نکرده و فقط به مسائل معنوی و توحیدی می پردازد و به عنوان یک سیاستمدار هوشمند و آگاه، وی را از سقوط در دامان غرب هشدار می دهد.

وی با اشاره به انحطاط فکری مارکسیسم و اساس مادی گرایانه آن، تصریح کرد: امام راحل در نامه خود به اندیشمندان بزرگ در حوزه عرفان و فلسفه اسلامی اشاره کرده و راه نجات شوروی از مشکلات و گرفتاری هایشان را در توجه به مسائل توحیدی معرفی می کند، همان دین و مذهبی که موجب ایستادگی ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه امام راحل به گورباچف برای همه جهان صادر شد

نامه امام راحل به گورباچف برای همه جهان صادر شد