مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 09:452022-01-02بين الملل

2021؛ سال پربار انصارالله و ضعف دولت مستعفی یمن


سال 2021 درباره حوادث یمن در مقایسه با سال قبل متفاوت نبود اما مسئله مهم درباره تحولات سیاسی و نظامی این سال دستاوردهای بزرگ انصارالله و ضعیف تر شدن دولت مستعفی یمن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت روزنامه عربی21، دستاوردهای نظامی انصارالله در تعدادی از استان ها از جمله اطراف مرکز استان نفت خیز مأرب بیشتر دیده می شود.

حملات در مأرب یکی از مهم ترین حوادث سال 2021 بود.

بزرگترین بازنده سال 2021 دولت مستعفی یمن است که در شمال قدرت و حضور و سیطره خود را در مقابل حوثی ها و در جنوب در مقابل جدایی طلبان مورد حمایت امارات از دست داد.

برای همین با چالش های موجودیتی و نفرت و خشم گسترده به دلیل تسلیم بودن در برابر دستورکارهای عربستان و امارات وارد سال 2021 شد.

مهم ترین حوادث یمن در سال 2021 به شرح زیر است: ژانویه دهم ژانویه وزارت خارجه آمریکا از تصمیم خود برای درج نام انصارالله در لیست تروریستی و اعمال تحریم هایی علیه عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله و عبدالخالق الحوثی و عبدالله یحیی الحاکم، از دیگر رهبران انصارالله خبر داد.

فوریه هفتم فوریه جدایی طلبان جنوب به مقرهای وزارت خارجه، تربیت و آموزش و دادگستری و مراکز دیگر وابسته به دولت مستعفی یمن در عدن یورش بردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2021؛ سال پربار انصارالله و ضعف دولت مستعفی یمن

2021؛ سال پربار انصارالله و ضعف دولت مستعفی یمن