مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 10:002022-01-02اقتصادي

پیش بینی تولید 60 تن ماهی از استخرهای مجن شاهرود


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: پیش بینی می شود امسال از استخرهای ذخیره آب کشاورزی در مجن شاهرود 60 تن ماهی گرمابی تولید شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهرود، علی اصغر حجی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود ظهر امروز در گفت وگو خبرنگاران اظهار کرد: دسترسی به غذا همچنین دسترسی فیزیکی و اقتصادی به منابع برای تأمین اقلام غذایی موردنیاز جامعه است؛ از این رو استخرهای ذخیره آب در زمین های کشاورزی می تواند یک تیر و دو نشان باشد.

وی اضافه کرد: شاید استفاده درست از منابع را می توان حیاتی ترین کمکی دانست که استخرهای دومنظوره به کارآفرینان می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: پرورش ماهی در این نوع استخرها سبب می شود تا آب موردنیاز مزارع و باغ ها از مواد غنی تری شده و در هر زمان و فصلی در دسترس باشد.

حجی اضافه کرد: همچنین پرورش ماهی در این استخرها می تواند علاوه بر فروش محصولات کشاورزی و کسب درآمد از تولید ماهی سود خوبی به دست آورد.

وی گفت: صرف نظر از هزینه های اولیه تولید و پرورش ماهی به این شیوه سرمایه کمی نیاز دارد؛ درصورتی که کمک زیادی به کارآفرینی می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود عنوان کرد: از این رو شهرستان شاهرود حدود پنج هزار استخر ذخیره آب دارد که سهم شهر مجن 450 استخر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 60 تن ماهی از استخرهای مجن شاهرود

پیش بینی تولید 60 تن ماهی از استخرهای مجن شاهرود