مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 11:402022-01-02سياسي

کتاب آموزش فلسفه آیت الله مصباح یزدی تجدید چاپ شد


نوزدهمین چاپ کتاب «آموزش فلسفه» که از کتاب های مهم و ماندگار مرحوم آیت الله مصباح یزدی به شمار می رود، در ایام اولین سالگرد ارتحال ایشان به همت چاپ و نشر بین الملل روانه بازار شد.

- ، نوزدهمین چاپ کتاب آموزش فلسفه که از کتاب های مهم و ماندگار مرحوم آیت الله مصباح یزدی به شمار می رود، در ایام اولین سالگرد ارتحال ایشان روانه بازار شد.

پس از انقلاب اسلامی، روحانیت که تجربه تلخ انقلاب مشروطه را پشت سر می گذاشت، تلاش کرد تا در جهت دفاع از مواضع نظری و عملی اسلام و بهتر شناساندن حقایق آن قدم بردارد.

اما بسیاری از نیروهای مهم و تأثیرگذار، به جای حضور در محافل علمی و رفع کمبودهای حوزه ها و بسط و گسترش امکانات تحصیل علوم دینی، به دستگاه های قضایی و اجرایی رفتند تا انقلاب اسلامی از مسیر خود خارج نشود.

به همین منظور ضرورت بازنگری و اجرای برنامه هایی برای تربیت نسل جوان برای فراگیری علوم اسلامی و از جمله فلسفه الهی که با تقاضای این نسل همراه بود، دیده شد.

با توجه به شرایط پیشین آموزش فلسفه، که در اثر برداشت های غلط، رجحانش مورد تردید قرار گرفت، روح نقادی از این علم از میان رفته، جزم گرایی بر آن غالب شده و کتب فلسفه، آکنده از اصطلاحاتی شده بود که فهم صحیح آن برای دانشجویان سال های اول کمتر ممکن بود، حضور عالمان اسلامی مسلط بر فلسفه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب آموزش فلسفه آیت الله مصباح یزدی تجدید چاپ شد

کتاب آموزش فلسفه آیت الله مصباح یزدی تجدید چاپ شد