مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 14:352022-01-02سياسي

مراسم یکصدمین سال تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می شود


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مراسم بزرگداشت یکصدمین سال تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش با حضور فرهنگیان و شخصیت های برجسته حوزه تعلیم و تربیت کشور 16 اسفند 1400 برگزار می شود.

- به نقل از شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش نهادی با پیشینه طولانی در کشور است، اظهار داشت: هنگامی که در کشورهای مختلف مساله دموکراسی و قانون گذاری مطرح شد به تدریج به این نتیجه رسیدند که شیوه آموزش و مدارس جدیدی که در حال شکل گیری است به قانون و مقررات و نظامی برای اداره نیاز دارد که از جنس کارهای دولتی کشور نیست و لذا نهاد ویژه ای تحت عنوان شورای عالی تشکیل دادند.

وی ادامه داد: در کشور شکل اولیه این شورا 10 سال قبل از مشروطه و مجلس شورای ملی به وجود آمده و به سال 1275 شمسی باز می گردد.

در آن زمان مدارس جدید توسط افراد مختلف در کشور در حال شکل گیری بودند و نخست وزیر آن زمان به این گروه که برای شکل گیری مدارس جدید دور هم جمع شده بودند رسمیت داد، انجمن معارف شکل گرفت و در سال های بعد مشمول تغییراتی شد تا جایی که اولین بار در 16 اسفند 1300 شمسی شورای عالی به صورت رسمی تأسیس شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: اکنون در یکصدمین سال تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش قرار داریم به همین مناسبت مراسم بزرگدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم یکصدمین سال تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می شود

مراسم یکصدمین سال تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می شود