مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 21:252022-01-02پزشكي

تاثیر ویتامین k بر سلامت قلب


مصرف ویتامین k با کاهش خطر ابتلای افراد به همه انواع بیماری های قلبی عروقی مرتبط با تصلب شرایین، به ویژه بیماری سرخرگ محیطی مرتبط است.

بیماری سرخرگ محیطی به معنی تنگی عروق محیطی است.

- در این بیماری عروق مرکزی مانند سرخرگ های قلب یا مغز آسیب ندیده اند.

محققان دانشگاه ادیث کوان استرالیا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند برخی شواهد حاکی از آن است که ویتامین K سلامت قلب را بهبود می بخشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس تی دی، تحقیقات اخیر محققان استرالیایی نشان داده است افرادی که از رژیم غذایی غنی از ویتامین K پیروی می کنند تا 34 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط با تصلب شرایین قرار دارند.

طی این مطالعه محققان داده های بیش از 50 هزار نفر را که در مطالعه رژیم غذایی، سرطان و سلامت دانمارکی(Danish Diet, Cancer, and Health) در یک دوره 23 ساله شرکت کرده بودند را بررسی کردند.

آنها قصد داشتند دریابند که آیا واقعا افرادی که غذاهای حاوی ویتامین K بیشتری مصرف می کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط با تصلب شرایین قرار دارند یا خیر.

دو نوع ویتامین K در غذاهایی که ما می خوریم وجود دارد: ویتامین K1 که عمدتا از سبزیجات برگ سبز و روغن های گیاهی به دست می آید در حالی که ویتامین K2 در گوشت، تخم مرغ و غذاهای تخمیر شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر ویتامین k بر سلامت قلب

تاثیر ویتامین k بر سلامت قلب