مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 02:452022-01-02سياسي

محاکمه آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی طبق موازین بین المللی


در چند سال اخیر نقش عرف و رویه بین المللی در فضای حقوق بین الملل و به‎طور خاص در فرآیند هنجارسازی بسیار مورد بحث قرار گرفته است و بازیگران مهمی مانند کمیسیون حقوق بین الملل و مؤسسات پژوهشی مهمی مانند آکسفورد و کمبریج به آن پرداخته اند که این مساله به‎عنوان .

- تروریسم در لغت به معنای هراس افکنی و ایجاد وحشت است و به استفاده از خشونت یا تهدید برای دستیابی به اهداف سیاسی، مذهبی یا ایدئولوژیک گفته می شود.

تروریسم، استفاده غیرقانونی از خشونت یا ارعاب، برای دنبال کردن اهداف سیاسی نیز معنا می‎شود و یکی از جنبه های مهم آن، تروریسم دولتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک دکتر فرید بیرانوند، حقوقدان، پژوهشگر حقوق بین‎الملل و مدرس دانشگاه با بیان اینکه ترور شهید سلیمانی توسط دولت ایالات متحده آمریکا، در فضای حقوق و روابط بین الملل دارای تبعات و آثار بسیار زیادی بوده است، اظهار کرد: در این رویداد تروریستی، نقاط ضعف و همچنین حساس نظام حقوق و روابط بین المللی به چالش کشیده شد.

وی افزود: سال های زیادی از پایان جنگ جهانی دوم و تصویب منشور ملل متحد می گذرد و در طول این سال ها، بازیگران روابط بین المللی تا حد امکان از فضای جنگ های کلاسیک فاصله گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محاکمه آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی طبق موازین بین المللی

محاکمه آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی طبق موازین بین المللی