مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 04:402022-01-03اقتصادي

تاثیر رسانه و هواشناسی بر کاهش خسارت محصولات کشاورزی گیلان


مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تغییرات دمای هوا بر خسارت محصولات کشاورزی گیلان تاثیر دارد، گفت: کمک هواشناسی و رسانه ها در پیشگیری از خسارت موثر است.

- ایسنا/گیلان مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تغییرات دمای هوا بر خسارت محصولات کشاورزی گیلان تاثیر دارد، گفت: کمک هواشناسی و رسانه ها در پیشگیری از خسارت موثر است.

تغییرات آب و هوا به طور مستقیم بر تولید محصولات کشاورزی تاثیر می گذارد و از طرفی دیگر، بخش کشاورزی ذاتا حساس به شرایط آب و هوایی است و این امر موجب شده که یکی از آسیب پذیرترین بخش ها به خطرات و اثرات جهانی آب و هوا، بخش کشاورزی باشد.

تغییرات آب و هوایی که از دوره های گذشته نیز وجود داشته، در چند دهه اخیر به دلیل شدت گرفتن آن در نتیجه فعالیتهای بشری نگرانی هایی را بوجود آورده و تأثیرات فراوانی بر تولیدات کشاورزی داشته است.

امنیت غذایی با تغییرات آب و هوایی در ارتباط متقابل است و این تغییرات و تنوع آن ممکن است موجب بروز خطراتی برای ایمنی مواد غذایی در مراحل مختلف زنجیره غذایی از تولید تا مصرف شود.

مطالعه دمای خاک در اعماق مختلف از نظر هواشناسی، بخصوص در خرد مقیاس، اقلیم شناسی، کشاورزی و صنعت حایز اهمیت بوده، تغییرات آن نیز تابعی از دمای هوای مستقر در سطح خاک اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر رسانه و هواشناسی بر کاهش خسارت محصولات کشاورزی گیلان

تاثیر رسانه و هواشناسی بر کاهش خسارت محصولات کشاورزی گیلان