مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 06:402022-01-03پزشكي

آفتاب خطر ام اس را کاهش می دهد


یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد گذراندن زمان بیشتر در آفتاب تابستان با کاهش احتمال ابتلا به بیماری ام اس یا همان مولتیپل اسکلروزیس (MS) در کودکان مرتبط است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از سیناپرس، یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد گذراندن زمان بیشتر در آفتاب تابستان با کاهش احتمال ابتلا به بیماری ام اس یا همان مولتیپل اسکلروزیس (MS) در کودکان مرتبط است.

پرنس سباستین، از دانشکده پزشکی دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا و تیمی از همکارانش به مطالعه شرایط کودکان مبتلا به ام اس پرداخته و به طور خاص ارتباط زمان سپری شده روزانه در خارج از منزل در تابستان، استفاده از پوشش های محافظ خورشید و اشعه ماوراء بنفش محیط در زندگی روزمره این اطفال را بررسی کردند.

این پژوهشگران همچنین اطلاعات مرتبط با 332 کودک دارای ام اس و 534 کودک سالم که از نظر جنسیت و سن همسان بودند را مورد توجه قرار داده و ویژگی های محیطی آن ها را ثبت کردند.

در نتیجه این مطالعات، پژوهشگران دریافتند که گذراندن زمانی کوتاه و حتی کمتر از 30 دقیقه روزانه در خارج از منزل در روزهای آفتابی تابستان، با کاهش قابل توجهی در احتمال ابتلا به ام اس در یک مدل کاملاً تعدیل شده همراه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفتاب خطر ام اس را کاهش می دهد

آفتاب خطر ام اس را کاهش می دهد