الگوی جهانی «کارویا»/ سابقه موفقی در این نوع برنامه سازی نداشتیمکارگردان «کارویا» درباره این برنامه و مدل آن بیان کرد که چون مدل موفقی از برنامه های کارآفرینی و استارتاپی در ایران نبوده است از مدل جهانی آن ایده گرفته اند. - با اشاره به ایده ساخت این مسابقه کارآفرینی بیان کرد: ایده اولیه کارویا تولید یک مجموعه تلویزیونی برای معرفی فرصت های اقتصادی ایران بود، این ایده کم کم در اتاق های فکر و طراحی برنامه پر و بال گرفت تا در انتها به این نتیجه رسیدیم که آینده اقتصاد و فناوری ایران به شرکت های دانش بنیان گره خورده است، به همین خاطر با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری سراغ این شرکت ها رفتیم و کارویا متولد شد. وی درباره تمایز این مسابقه کارآفرینی با مسابقه های دیگر مثل میدون عنوان کرد: برنامه های کارآفرینی زیادی در تلویزیون ساخته و پخش شده است، اما تمام این برنامه ها مانند میدون ، کارساز ، شتاب شو و… همه یک گونه مسابقه برای کارآفرین هایی هستند که بیشتر آنها هنوز از مرحله شتاب دهی گذر نکردند و در حقیقت این برنامه ها بیشتر دنبال ایده ها و طرح های جذاب بودند. مهرنیا اضافه کرد: شرکت های موفق در برنامه آنها حضور نداشتند و در حقیقت این جنس برنامه ها بیشتر حالت یک شتاب دهنده یا کارخانه نوآوری را دارند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |