مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 07:152022-01-03سياسي

روایت میرسلیم از اصلاحات مورد نیاز در بودجه سال آینده


بخش عمده ای از بودجه دولت برای پرداخت حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان صرف می شود و عملاً کمتر از 20٪‏ برای فعالیتهای زیربنایی و عمرانی باقی می ماند! انگار دولت انتخاب شده که بودجه ای بیاورد برای اداره خودش و نه توسعه کشور - بخش عمده ای از بودجه دولت برای پرداخت حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان صرف می شود و عملاً کمتر از 20٪‏ برای فعالیتهای زیربنایی و عمرانی باقی می ماند! انگار دولت انتخاب شده که بودجه ای بیاورد برای اداره خودش و نه توسعه کشور نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اصلاح وضع بودجه در شرایط کنونی را نیازمند درایت و جرأت دانست و گفت که در این مسیر تفاهم ارکان نظام و همراهی مردم بر مبنای صداقت دولت ضروری است.

دولت خود را برای حذف یارانه دهک های پردرآمد آماده کند سیدمصطفی میرسلیم در گفت وگو با ایسنا با اشاره به انتظارات از مجلس و دولت و چگونگی دستیابی به بودجه مطلوب گفت: اصلاح وضع بودجه بویژه در شرایط کنونی، نیازمند درایت و جرأت است و با محافظه کاری و اتلاف فرصت سازگار نیست.

برخی از رویه های جاری ادامه اقدامات دولت های گذشته است؛ مانند پرداخت یارانه نقدی ماهانه بدون حذف دهک هایی که از آن مستغنی اند و با توجه به ضرورت کمک بیشتر به دهک های آسیب پذیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت میرسلیم از اصلاحات مورد نیاز در بودجه سال آینده

روایت میرسلیم از اصلاحات مورد نیاز در بودجه سال آینده