مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 09:402022-01-03اقتصادي

تداوم روند نزولی صادرات فرش دستباف


عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف، ضمن برشمردن موانع صادرات، پیش بینی کرد که صادرات فرش تا پایان سال جاری به 50 میلیون دلار برسد و گفت که این رقم نسبت به سال گذشته حدود 15 میلیون دلار کاهش دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وضعیت تولید و صادرات فرش دستباف در سال های اخیر دچار مشکلات فراوان بوده، به طوری که طبق اعلام گمرک، صادرات فرش دستباف در سال 1372 به اوج خود رسیده و حدود دو میلیارد دلار بوده و برای پنج تا هفت میلیون نفر شغل ایجاد کرد، اما به تدریج کاهش یافته، به طوری که به حدود 240 میلیون دلار در سال 1397 و پس از اعمال تحریم ها به 70 میلیون دلار در سال 1398 و 50 میلیون دلار در سال 1399 رسیده است.

از طرف دیگر اخیرا از ساختار جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) رونمایی شده که در آن برخی معاونت ها حذف و برخی ادغام شدند که از جمله آن ها می توان به حذف مرکز ملی فرش از ساختار جدید صمت اشاره کرد که قرار است به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منتقل شود، اما این موضوع موجی از انتقادات فعالان صنعت فرش را به همراه داشته و حتی هشدارهایی نسبت به احتمال کاهش بیشتر صادرات مطرح شده است.

مرتضی میری در گفت وگو با ایسنا، پیش بینی کرد که صادرات فرش تا پایان سال جاری به 50 میلیون دلار برسد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته حدود 15 میلیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم روند نزولی صادرات فرش دستباف

تداوم روند نزولی صادرات فرش دستباف