مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 10:152022-01-03اقتصادي

قیمت طلا برای خریداران از امروز چگونه محاسبه می شود؟


اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا به دلیل کاهش قیمت مصنوعات طلا برای خریداران و احتمال رونق بازار، با استقبال فروشندگان نیز مواجه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه همشهری، بازار طلا ازجمله بازارهایی است که کرونا و شرایط نامساعد اقتصادی مردم، بیشترین آسیب را به آن وارد کرد.

بازار مصنوعات طلا طی دو سال گذشته رکودی سنگین را پشت سر گذاشته و طی این مدت سرمایه های کوچک خانگی که پیش تر به تکه های کوچک طلا تبدیل می شد، به سمت خرید سکه و ارز رفت.

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا و ابلاغ این قانون در اواخر خردادماه، روزنه امیدی بود برای فعالان بازار طلا که اجرای این قانون را موجب کاهش قیمت مصنوعات و رونق بازار طلا می دانستند.

این قانون حالا 6 ماه بعد از ابلاغ، به مرحله اجرا رسیده و از امروز در فاکتورهای طلافروشی ها اصل قیمت طلا از محاسبات مالیات بر ارزش افزوده حذف می شود و تنها اجرت ساخت و سود، ملاک محاسبه مالیات خواهد بود.

قانون مالیات بر ارزش افزوده چه تغییری می کند؟قانون مالیات بر ارزش افزوده در طلا از سال1389 به اجرا در آمد و شیوه اجرای آن به این صورت بود که خریدار 9درصد کل مبلغ فاکتور طلا شامل قیمت، اجرت ساخت و سود فروش را به عنوان مالیات پرداخت می کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت طلا برای خریداران از امروز چگونه محاسبه می شود؟

قیمت طلا برای خریداران از امروز چگونه محاسبه می شود؟