مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 05:252022-01-04اقتصادي

9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به بلیت های هواپیمایی تعلق می گیرد


دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، از اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده در سفرهای هوایی خبر داد و گفت: با توجه به حذف عوارض 5 درصدی شهرداری ها، در مجموع قیمت بلیت هواپیما 4 درصد گران شد.

- به نقل از انجمن شرکت های هواپیمایی، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: پیش از این 5 درصد قیمت بلیت، عوارض شهرداری اخذ می شد، اما در قانون جدید عوارض شهرداری ها حذف شده و به جای آن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به آن تعلق می گیرد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه پروازهای خارجی هم مشمول این قانون می شود گفت: هر فردی چه از شرکت های داخلی و چه شرکت های هواپیمایی خارجی (ایرلاین های خارجی) بلیت پرواز خارجی خریداری کند، مشمول مالیات بر ارزش افزوده می شود.

وی یادآور شد: در پروازهای داخلی مجموعاً 4 درصد به سقف نرخ بلیت افزوده می شود؛ اما در پروازهای خارجی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده تعلق می گیرد که با توجه به رقمی که نرخ فروش بلیت پروازهای خارجی دارد، این پایه مالیاتی سبب می شود تا دسترسی مردم به سفرهای خارجی کاهش یافته یا حتی از دسترس خارج شود ضمن اینکه از یک سو عوارض خروج از کشور هم داریم و از سوی دیگر 9 درصد هم مالیات بر ارزش افزوده اختصاص می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به بلیت های هواپیمایی تعلق می گیرد

9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به بلیت های هواپیمایی تعلق می گیرد