مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 08:002022-01-04اقتصادي

نظارت ناکافی عامل برگشت محصولات کشاورزی صادراتی می شود


رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان گفت: نبود نظارت کافی در توزیع و استفاده سموم و کودها در تولید محصولات کشاورزی موجب برگشت محصولات صادراتی می شود.

- مهدی رنگ رونا صبح امروز (13 دی ماه) در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق زنجان با محوریت بررسی میزان استفاده کود و سموم در محصولات کشاورزی و مشکلات مربوط به صادرات این محصولات به موضوع برگشت برخی از محصولات کشاورزی صادراتی از کشورهایی چون روسیه، ازبکستان و ترکمنستان اشاره کرد و افزود: دلیل برگشت این محصولات، باقی مانده سموم و یا رعایت نکردن استانداردهای کشورهای هدف صادراتی است.

وی نبود الگوی کشت و زنجیره کامل تولید تا مصرف و صادرات را نیز از جمله دیگر دلایل برگشت برخی از محصولات صادراتی ایران عنوان داشت و تصریح کرد: همچنین برخی از موضوعات از جمله کشاورزان مهاجر و رعایت نکردن استانداردهای کشت موجب این شده تا ورود نظارتی سازمان های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به این عرصه جدی تر احساس شود.

رنگ رونا با بیان اینکه در برخی موارد شاهد آن هستیم که اطلاع رسانی دقیق و به موقعی از سوی وزارت امور خارجه و وزارت های ذی ربط چون جهادکشاورزی در اعلام استانداردهای اعلامی کشورهای مختلف به فعالان اقتصادی و کشاورزان صورت نمی پذیرد، اظهارکرد: در موضوع برگشت فلفل های صادراتی شاهد آن بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت ناکافی عامل برگشت محصولات کشاورزی صادراتی می شود

نظارت ناکافی عامل برگشت محصولات کشاورزی صادراتی می شود