انسان شاکر از غضب خدا در امان استمدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه حمد دارای مراتب مختلفی است و آثار متفاوتی دارد، گفت: انسان شکور با شکر نعمت از غضب خدا در امان است. - حجت الاسلام اصغر عالی پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در فرازهای 28 و 29 از دعای اول صحیفه سجادیه می خوانیم حَمْداً لَا مُنْتَهَی لِحَدِّهِ، وَ لَا حِسَابَ لِعَدَدِهِ، وَ لَا مَبْلَغَ لِغَایَتِهِ، وَ لَا انْقِطَاعَ لِأَمَدِهِ(28) حَمْداً یَکُونُ وُصْلَهً إِلَی طَاعَتِهِ وَ عَفْوِهِ، وَ سَبَباً إِلَی رِضْوَانِهِ، وَ ذَرِیعَهً إِلَی مَغْفِرَتِهِ، وَ طَرِیقاً إِلَی جَنَّتِهِ، وَ خَفِیراً مِنْ نَقِمَتِهِ، وَ أَمْناً مِنْ غَضَبِهِ، وَ ظَهِیراً عَلَی طَاعَتِهِ، وَ حَاجِزاً عَنْ مَعْصِیَتِهِ، وَ عَوْناً عَلَی تَأْدِیَهِ حَقِّهِ وَ وَظَائِفِهِ؛ ستایشی که مرزش را پایانی و شماره آن را حسابی و پایانش را نهایتی و مدتش را سرآمدی، نباشد، ستایشی که رشته اتصال به طاعت و بخشش و عامل رضایت و خشنودی اش و وسیله آمرزشش و راهی به سوی بهشتش و حفاظت کننده از کیفرش و امان از خشمش و مددکاری بر طاعتش و مانع و سدی از نافرمانی اش و کمکی بر ادای حق و عهد و پیمانش، باشد. وی بیان کرد: محدود بودن هر چیز در یکی از این چهار موردی که در این فرازها بیان شده قابل تصور است، یا در حد ماهوی اوست، به آن معنی که دارای برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |