مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 09:052022-01-04سياسي

اجرای قانون آبخیزداری به مدیریت جامع حوضه های آبخیز کمک می کند


تصویب طرح آبخیزداری و آبخوانداری در مجلس و قانونی شدن آن به مدیریت جامع و حفظ حوضه های آبخیز کشور کمک خواهد کرد.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این مطلب افزود: اصلاحات طرح آبخیزداری و آبخوانداری از سوی این سازمان انجام و در اختیار وزارتخانه قرار گرفته است تا برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال و به قانون تبدیل شود.

پرویز گرشاسبی، این طرح را فرابخشی و در راستای توسعه پایدار کشاورزی خواند و اظهار داشت: عملیات آبخیزداری و آبخوانداری با توجه به این که تابع معیارها و ضوابط فنی است از این رو نیاز به قانون ندارد، اما ضروری است قانونی برای هماهنگی دستگاه های فرابخشی و مردم به منظور جلوگیری از تخریب حوضه های آبخیز کشور داشته باشیم.

وی، وجود دام مازاد در مراتع را از عوامل تخریب حوزه های آبخیز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، بیش از ظرفیت مراتع، دام در این عرصه ها تعلیف می کنند و برای رفع این مشکل باید شغل های جایگزین و روشی هایی برای دامداران و مرتعداران اتخاذ شود که وابستگی اقتصادی آنان به مراتع کاهش یابد.

گرشاسبی اضافه کرد: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور می تواند با اهرم هایی محدودیت هایی را برای چرای دام در مراتع طبق قانون اجرا کند، اما ضروری است دولت برای مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای قانون آبخیزداری به مدیریت جامع حوضه های آبخیز کمک می کند

اجرای قانون آبخیزداری به مدیریت جامع حوضه های آبخیز کمک می کند