مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 10:002022-01-04اقتصادي

درآمد 15 میلیارد دلاری از محل اخذ مالیات از صادرکنندگان مواد خام


رییس کمیته سیم و کابل سندیکای صنعت برق ایران گفت: از تمام صادرکنندگان مواد اولیه خام و نیمه خام باید مالیات اخذ شود؛ بر این اساس سالانه 10 تا 15 میلیارد دلار درآمد برای دولت از این بخش حاصل خواهد شد که می توان این درآمد را به صندوق توسعه صنعتی و توسعه صادراتی واریز کرد.

- رییس کمیته سیم و کابل سندیکای صنعت برق ایران گفت: از تمام صادرکنندگان مواد اولیه خام و نیمه خام باید مالیات اخذ شود؛ بر این اساس سالانه 10 تا 15 میلیارد دلار درآمد برای دولت از این بخش حاصل خواهد شد که می توان این درآمد را به صندوق توسعه صنعتی و توسعه صادراتی واریز کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا علیرضا کلاهی امروز در نشستی خبری با بیان این که قانون لغو معافیت مالیات صادراتی مواد اولیه خام و نیمه خام در کشور ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است اظهار کرد: با این حال شاهدیم که برخی مواد از جمله شمش فولاد، شمش مس، متانول و اوره از لیست این مواد خارج شده است.

وی با تاکید بر این که شمش فولاد و شمش مس مواد اولیه خام محسوب می شود و از متانول و اوره نیز می توان محصولات با ارزش افزوده بیشتری تولید کرد و مواد نیمه خام هستند، گفت: متاسفانه این موارد از لیست لغو مالیات حذف شده اند که این موضوع جای تعجب دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد 15 میلیارد دلاری از محل اخذ مالیات از صادرکنندگان مواد خام

درآمد 15 میلیارد دلاری از محل اخذ مالیات از صادرکنندگان مواد خام