مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 10:152022-01-04سياسي

تهمت هایی به فردوسی!


محمدجعفر یاحقی از ابیات سست و بی سروتهی بر وزن و در مضمون شاهنامه می گوید، آن ها را تهمت می خواند و بیان می کند: بترسیم از روزی که این افتراها همه گیر شود و بزرگان ما در خشم ناشی از آن بسوزند که آن روز دیگر نه از تاک نشان خواهد ماند و نه از تاک نشان.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در روزهای اخیر بحث جعلیاتی که به شاهنامه فردوسی منسوب هستند ، در گوشه ای از فضای مجازی داغ شده است؛ بیت هایی که بعضا حتی در کتاب درس فارسی دانش آموزان آمده اند و موجب واکنش نشان دادن برخی شاهنامه پژوهان شده اند.

صفحه ای به نام محمدرضا شفیعی کدکنی نیز که در روزهای اخیر به معرفی این بیت های جعلی پرداخته، فهرستی را هم از شاهنامه های معتبر منتشر کرده است.

حالا محمدجعفر یاحقی، استاد دانشگاه و شاهنامه پژوه در یادداشتی که با عنوان ازین گونه تا چند گویی دروغ؟ منتشر کرده، نوشته است: از گذشته ها این جا و آن جا ابیاتی سست و نوظهور با ظاهری وطنی به نام فردوسی می دیدم و با آن که به غیرتم برمی خورد به روی خودم نمی آوردم تا این که شامگاه روز گذشته کسی - که نمی دانم کیست - از طریق همین واتس اپ با کمال مهر و ادب پیامی (پستی) تصویری برای من فرستاد که در آن جوانی با ظاهر ایلیاتی با نهایت اخلاص در کنار کعبه زردشت در نقش رستم درست رو به آرامگاه داریوش دوم ایستاده و به خواهش مردی میانه سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهمت هایی به فردوسی!

تهمت هایی به فردوسی!