مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 11:202022-01-04اقتصادي

میزان مصرف سموم در محصولات کشاورزی ایران چقدر است؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به مسائل پیش آمده درخصوص برگشت محصولات کشاورزی از برخی کشورها، - در ایران میانگین مصرف سم در هر هکتار 400 گرم است در حالی که میانگین مصرف سم جهان 1.

7 کیلوگرم است، به عبارت دیگر مصرف سموم در محصولات کشاورزی ایران یک چهارم میانگین جهانی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به مسائل پیش آمده درخصوص برگشت محصولات کشاورزی از برخی کشورها، به تازگی سامانه ای راه اندازی شده که همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان بخش کشاورزی در آن شناسه دار می شوند.

شاهپور علایی مقدم درباره برگشت محصولات کشاورزی از روسیه و برخی کشور های دیگر افزود: ظرف مدت 10 روز این سامانه طراحی شد و در یک تا دو روز آینده با راه اندازی آن تمامی تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید اطلاعات محصول صادراتی و مشخصات فنی را اعلام کنند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: هر کشور دارای یک استاندارد بین المللی تحت عنوان MRL است، براساس کنوانسیون بین المللی حفظ نباتات که ایران نیز عضو همین کنوانسیون است و براساس معاهدات بین المللی کشور ها ملزم به رعایت باقی مانده سموم در بافت های گیاهی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مصرف سموم در محصولات کشاورزی ایران چقدر است؟

میزان مصرف سموم در محصولات کشاورزی ایران چقدر است؟