مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 22:102022-01-04سياسي

جلسه ای بی نتیجه درباره ریزش در سازه های آبی شوشتر


پس از حدود یک دهه هشدار جدی درباره وضعیت نامطلوب دیواره غربی سازه های آبی شوشتر، سرانجام طرحی برای تثبیت و استحکام بخشی جداره غربی این میراث جهانی به بررسی گذاشته شد که تایید نهایی را نگرفت و برای بازنگری و اصلاح فرستاده شد.

- پس از حدود یک دهه هشدار جدی درباره وضعیت نامطلوب دیواره غربی سازه های آبی شوشتر، سرانجام طرحی برای "تثبیت و استحکام بخشی جداره غربی" این میراث جهانی به بررسی گذاشته شد که تایید نهایی را نگرفت و برای بازنگری و اصلاح فرستاده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود دو ماه پیش خبری درباره رانش و منتشر شد ، آمده است: متأسفانه درپی نفوذ آب و رطوبت واردشده، آسیب هایی در ایستایی دیواره غربی به وجود آمده است که باعث فاصله گرفتن و شکاف عمیق در توده های خاک از دیواره غربی سازه ها شد.

مدتی بعد همزمان با انتشار فیلمی قدیمی از رانش دیواره غربی در فضای مجازی برای بحرانی نشان دادن وضعیت سازه های آبی شوشتر، جلسه فنی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد و مطالعه و تهیه طرح تثبیت و استحکام بخشی جداره غربی سازه های آبی شوشتر آغاز شد.

حالا همزمان با آغاز بارش های زمستانی، جلسه بررسی این طرح با حضور مدیرکل پایگاه های جهانی و ملی برگزار شد که مشاور طرح ابعاد مطالعات تخصصی شامل برداشت دقیق خصوصیات و مشخصات فنی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلسه ای بی نتیجه درباره ریزش در سازه های آبی شوشتر

جلسه ای بی نتیجه درباره ریزش در سازه های آبی شوشتر