مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 06:052022-01-05اقتصادي

ظرفیت ذخیره سازی 1.5 میلیون تنی مرکبات در مازندران


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: یک و نیم میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی مرکبات داریم که باعث کاهش ضایعات می شود و در زمان مناسب قابل عرضه به بازار است.

- عزیزاله شهیدی فر در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد با بیان اینکه ظرفیت های استان با دو نگاه تولید و موقعیت جغرافیایی برای صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اکثر تولیدات بخش کشاورزی مازندران صادرات محور است و با هشت میلیون تن تولید محصول کشاورزی در استان، 10 درصد ارزش اقتصادی تولیدات این بخش در کشور را اختیار داریم.

وی ادامه داد: تولیدات خوبی که در مرکبات، کیوی، صنعت طیور، آبزی پروری و گل و گیاه داریم سبب شده مازاد نیاز را به سایر کشورها صادر کنیم که مشابه این وضعیت در هیچ جای کشور وجود ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در حوزه صنایع تبدیلی، تکمیلی و نگهداری محصولات کشاورزی و مکانیزاسیون و سیستم های سردخانه و سورتینگ و پایانه صادراتی از بهترین وضعیت برخوردار هستیم که نمونه آن را می توان در پایانه صادراتی برنج آمل و روماک گستر جویبار مشاهده کرد.

شهیدی فر ادامه داد: یک و نیم میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی مرکبات داریم که باعث کاهش ضایعات می شود و در زمان مناسب قابل عرضه به بازار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت ذخیره سازی 1.5 میلیون تنی مرکبات در مازندران

ظرفیت ذخیره سازی 1.5 میلیون تنی مرکبات در مازندران