مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 06:052022-01-05دانش

تثبیت و تقویت خاک با نانومواد


محققان یکی از شرکت های فناور محصولی مبتنی بر نانو فناوری توسعه داده اند که با استفاده از آن می توان خاک را تثبیت و تقویت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حامد نیرومند، مدیرعامل این شرکت فناور فعال در زمینه مهندسی ژئوتکنیک، با بیان اینکه تاکنون 28 محصول را برای استفاده در این حوزه توسعه داده ایم، گفت: با بهره گیری از اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی در بخش های مطالعات ژئوفیزیک و ژئوتکنیک، رهیافت های نانویی برای حل چالش های مرتبط با خاک ارائه دادیم و در این مسیر 28 محصول داریم که برخی از آنها در قالب اختراع نیز به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه این فناوری های تولید شده قابلیت کاربرد چندگانه داشته و می توان از آنها در حوزه هایی نظیر لاستیک و دارو نیز استفاده کرد، ادامه داد: تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما روی این حوزه متمرکز هستند و دستاوردهای آن به گونه ای است که پس از فارغ التحصیلی به دنبال ثبت شرکت و تجاری سازی این دستاوردها می روند.

نیرومند خاطر نشان کرد: افزودنی های نانویی ما موجب مقاومت بالایی در خاک شده و مزایای متعدد دیگر نیز برای خاک به ارمغان می آورد.

به نقل از ستاد نانو، این عضو هیئت علمی دانشگاه امام خمینی قزوین یادآور شد: ما در زمینه های طراحی، ساخت و اجرا با بکارگیری دانش روز دنیا در بخش دانش بنیان و طراحی پروژه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تثبیت و تقویت خاک با نانومواد

تثبیت و تقویت خاک با نانومواد