مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 06:302022-01-05پزشكي

‍ عقاب طلایی البرز راهی اتاق عمل شد


اولین جراحی تثبیت دَررفتگی مفصل رانی_لگنی در یک بهله عقاب طلایی بالغ با استفاده از تکنیک جراحی ارتوپدی در البرز انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در این خصوص گفت: در ابتدای دی ماه سال جاری یک بهله عقاب طلایی مصدوم با علائم ضعف عمومی و عدم تعادل و توانایی در وزن گیری روی پاها، توسط مرکز بازپروری و نقاهتگاه حیات وحش البرز امداد و درمان های اولیه برای بهبود حال عمومی این عقاب صورت گرفت.

در ادامه و پس از انجام آزمایش های تشخیصی توسط این مرکز از جمله رادیوگرافی؛ آسیب و در رفتگی کامل استخوان ران از مفصل و همینطور تخریب کامل کپسول و لیگامنت های نگه دارنده ی این مفصل تایید شد.

حکیمی افزود: بدین ترتیب با توجه به اهمیت گونه ی مورد نظر، بالغ بودن و همچنین اهمیت تولیدمثلی این گونه، موضوع جراحی برای برگرداندن شانس زندگی، رهاسازی و اصلاح نقص حرکتی وسیع در این عقاب طلایی مورد مشورت تیم بازپروری و کلینیسین و جراح حیات وحش دکتر سعید یزدانی نیا قرار گرفت و سرانجام جراحی مذکور برای اولین عقاب طلایی در مرکز نقاهتگاه و بازپروری حیات وحش البرز صورت گرفت.

وی ادامه داد: تکنیک به کار برده شده در این بهله عقاب بالغ و تنومند یکی از دشوارترین تکنیک های جراحی ارتوپدی برای بازگشت توان حرکتی در پرندگان و بخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

‍ عقاب طلایی البرز راهی اتاق عمل شد

‍ عقاب طلایی البرز راهی اتاق عمل شد