مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 06:352022-01-05اجتماعي

کرونا؛ فرصت ها و چالش های متعدد بر محیط زیست


بیماری همه گیر کرونا، این نکته را یادآور شد که تمدن ضعیف و ناپایدار فعلی باید خود را با ظرفیت زیست محیطی و تاب آوری محدود کره زمین سازگار کند و از آن فراتر نرود.

- ایسنا/کردستان دکترای مهندسی محیط زیست گفت: بیماری همه گیر کرونا، این نکته را یادآور شد که تمدن ضعیف و ناپایدار فعلی باید خود را با ظرفیت زیست محیطی و تاب آوری محدود کره زمین سازگار کند و از آن فراتر نرود.

مینا خسروی، امروز چهارشنبه (15 دی ماه) در نشست اثرات کرونا بر محیط زیست که توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: افزایش روز افزون جمعیت جهانی مشکلات محیط زیستی متعددی همچون انواع آلودگی ها، تغییرات اقلیمی و تخریب زیستگاه ها را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه شکار حیوانات به عنوان وعده غذایی و فروش در بازارهای جهانی باعث جهش ویروس ها از حیوانات به انسان ها می شود، افزود: ویروس های کرونا خانواده بزرگی از ویروس ها محسوب می شوند و تا کنون سویه های زیادی از این ویروس شناخته شده اند که برخی از آنها به انسان منتقل می شود.

آخرین نوع آن که covid-19 نامیده شده و علائمی شبیه سرما خوردگی و تنگی نفس ایجاد می کند.

دکترای مهندسی محیط زیست، عمده نگرانی ها در مورد این ویروس را شامل انتقال در مقیاس جهانی، ظهور مکرر، ایجاد عفونت سیستم تنفسی و مرگ و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا؛ فرصت ها و چالش های متعدد بر محیط زیست

کرونا؛ فرصت ها و چالش های متعدد بر محیط زیست