مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 07:052022-01-05سياسي

مشوق جدید مجلس برای ارتباط دانشگاه و صنعت در قراردادهای تحقیق و توسعه


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت، صنایع و واحدهای تولیدی، مشوق هایی برای انعقاد قراردادهای تحقیق و توسعه ای میان صنایع تولیدی با دانشگاه تعیین کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان ، با تصویب ماده 13 این طرح، مشوق های جدیدی را برای انعقاد قراردادهای تحقیق و توسعه میان صنایع تولیدی با دانشگاه تعیین کردند.

بر اساس این ماده که با 137 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید،  با هدف توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت، صنایع و واحدهای تولیدی دارای واحد تحقیق و توسعه که با یکی از واحدهای دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی و پژوهشی مرتبط، با اولویت استان محل استقرار آن صنعت یا واحد تولیدی، تفاهم نامه همکاری منعقد کنند، قراردادهای تحقیق و توسعه مربوط با این تفاهم نامه ها، شامل مزایای طرح شده در بند ب ماده (11) این قانون نیز می شود.

همچنین تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی و پژوهشی موظفند کارگروه ارتباط با صنعت و معدن را با حضور نمایندگان صنعت و یا واحدهای تولیدی، با اولویت استان محل استقرار آن دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی و پژوهشی، تشکیل دهد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشوق جدید مجلس برای ارتباط دانشگاه و صنعت در قراردادهای تحقیق و توسعه

مشوق جدید مجلس برای ارتباط دانشگاه و صنعت در قراردادهای تحقیق و توسعه